Звароты грамадзян
ВЫТРЫМКІ З ІНСТРУКЦЫІ АБ ПАРАДКУ выканання работ са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб і вядзення па іх справаводства ў адкрытым акцыянерным таварыстве «Полацк-Шкловалакно»
1. Інструкцыя аб парадку выканання работ са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб і вядзення па іх справаводства ў адкрытым акцыянерным таварыстве «Полацк — Шкловалакно» (далей — Інструкцыя) распрацавана ў адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2011 г., № 83, 2/1852).
Законам Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 года "Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2015 г., № 2/2304), Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2007 г., № 250, 1/8997), Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30 снежня 2011 г. № 1786 "Аб зацвярджэнні Палажэння аб парадку вядзення справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб у дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, у індывідуальных прадпрымальнікаў" (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2012 г., № 5, 5/35055).
2. Усе пісьмовыя звароты, якія паступілі ў Таварыства, прымаюцца справаводам адміністрацыйна-гаспадарчага аддзела ў адпаведнасці з патрабаваннямі Інструкцыі.
3. Усе пісьмовыя звароты, якія паступілі ў Таварыства (за выключэннем заўваг і прапаноў, унесеных у кнігу заўваг і прапаноў), у тым ліку прынятыя на асабістым прыёме, электронныя звароты рэгіструюцца начальнікам адміністрацыйна-гаспадарчага аддзела ў дзень іх паступлення.
Звароты, якія паступілі ў Таварыства ў непрацоўны дзень (непрацоўны час), рэгіструюцца не пазней чым у першы наступны за ім працоўны дзень.
Пры паступленні ў Таварыства электроннага звароту ствараецца яго папяровая копія, якая рэгіструецца ў парадку, устаноўленым для рэгістрацыі пісьмовых зваротаў.
4. Кантроль за своечасовым разглядам зваротаў вядзецца намеснікам генеральнага дырэктара па ідэалагічнай рабоце і сацыяльных пытаннях.
5. Пасля рэгістрацыі звароты перадаюцца на разгляд генеральнаму дырэктару або яго намеснікам па пытаннях, якія датычацца курыруемага імі напрамку дзейнасці Таварыства.
6. Па пісьмовым звароце прымаецца адно з наступных рашэнняў:
- аб разглядзе ў Таварыстве;
- аб накіраванні для разгляду ў дзяржаўныя органы, іншыя арганізацыі, адказныя за разгляд зваротаў па сутнасці, калі пытанні, выкладзеныя ў пісьмовым звароце, не адносяцца да кампетэнцыі Таварыства;
- аб пакіданні без разгляду па сутнасці;
- аб прыняцці звароту да ведама.
Пісьмовыя адказы (апавяшчэнні) на пісьмовыя звароты выкладаюцца на мове звароту, павінны быць абгрунтаванымі і матываванымі (пры неабходнасці са спасылкамі на нормы актаў заканадаўства), змяшчаць канкрэтныя фармулёўкі, якія абвяргаюць або пацвярджаюць довады заяўнікаў.
У выпадку, калі ў пісьмовых адказах на пісьмовыя звароты змяшчаюцца рашэнні аб поўнай або частковай адмове ў задавальненні зваротаў, у такіх адказах указваецца парадак іх абскарджання.
Пісьмовыя адказы могуць не накіроўвацца заяўнікам, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў здзейснены пэўныя дзеянні (выкананы работы, аказаны паслугі) у прысутнасці заяўнікаў. Вынікі разгляду названых зваротаў па сутнасці афармляюцца пры дапамозе здзяйснення заяўнікамі адпаведных запісаў на зваротах або ў кнізе заўваг і прапаноў, якія завяраюцца подпісамі заяўнікаў, або складання асобнага дакумента, які пацвярджае здзяйсненне гэтых дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг).
Пры адсутнасці ў зваротах якіх-небудзь рэкамендацый, патрабаванняў, хадайніцтваў, паведамленняў аб парушэнні актаў заканадаўства, недахопах у рабоце або пры наяўнасці ў іх толькі падзякі такія звароты прымаюцца да ведама і адказы на іх не накіроўваюцца.
7. Пісьмовыя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:
- звароты не адпавядаюць патрабаванням, устаноўленым пунктамі 1-6 артыкула 12 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (часткамі 1-3 пункта 5.9. сапраўднай інструкцыі);
- звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
- звароты змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі Таварыства, у тым ліку, калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці Таварыства, не датычацца якасці работ і паслуг, якія аказваюцца Таварыствам;
- прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
- заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку ўнесены ў кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
- з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.
8. Тэрмін разгляду зваротаў падлічваецца ў месяцах або каляндарных днях з дня, наступнага за днём рэгістрацыі звароту ў Таварыства, унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў Таварыства.
Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, — не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
9. Пісьмовыя звароты лічацца разгледжанымі, калі разгледжаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прыняты адпаведныя меры па абароне, забеспячэнні рэалізацыі, аднаўленні праў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўнікаў і ім накіраваны пісьмовыя адказы.
10. Заяўнік мае права адазваць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы. Ва ўказаным выпадку спыняецца разгляд гэтага звароту па сутнасці і заяўніку вяртаюцца арыгіналы дакументаў, якія прыложаны да звароту.